„Шествието на Давид като предобраз на влизането на Христос в Ерусалим“ част 1 I п-р Д.Лучев 9.04.17

В две последователни поучения, п-р Лучев ни разкрива тайните, които са скрити в шествието на цар Давид, организирано при пренасянето на Ковчега на завета, което бива разгледано като предобраз на влизането на Христос в Ерусалим. Тук са ни представени два текста, които се наслагват един върху друг, допълвайки се в пълно съзвучие. От разглежданите пасажи разбираме, че в Ерусалим има храм (скиния, построена от Давид), но няма присъствие на Бога – това е ясно и в двете ситуации. Давид – Божият възлюбен син търсейки присъствието на своя Небесен Баща (ЯХВЕ – Богът на Израел), решава да пренесе Ковчега в града, който е превзел и направил столица на своето царство. Това дело е израз на креативната, синовна любов на царя. Той знае, че Бог обича онези, които обичат и търсят присъствието Му. Ковчегът е мястото, на което Бог обитава – там Той се среща и говори с човека. Ето защо Давид в своето славно шествие не пренася просто Ковчега, а самото присъствие на Бога. В това празнично шествие виждаме да вървят два царя: Израилевият помазаник, Давид и Царят на вселената, Който се изобразява пред хората чрез Своя Помазаник. Двете царски власти вървят заедно една до друга: човека – Давид и Царя – ЯХВЕ. Това разбира се е само подготовка за едно празнично шествие, което ще се случи хиляда години по-късно, когато в Ерусалим ще влезе Богочовекът Христос.

КАТЕГОРИЯ:Проповед ЕТИКЕТИ:

Advertisement

No comments yet... Be the first to leave a reply!

Leave a Comment

 

You must be logged in to post a comment.